FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB

Go down 
4 posters
AuthorMessage
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB EmptySun Nov 08, 2009 9:39 pm

Jag såg det här inlägget på minhembio.com:

Quote :
Såg TV-reklam där de puffade för Voddler och tänkte testa det här som BBB-kund. Loggar in på Box, går vidare till Voddler-anmälan och får upp ett meddelande:
"Vi kan tyvärr inte ta emot fler registreringar idag.
Vi delar ut ett begränsat antal exklusiva Voddler Free-konton per dag.
Imorgon öppnar vi för registreringar här i Box igen - Se till att du blir bland de första!
Välkommen tillbaka!"

Seriöst!

Är detta sant? BBB går ju ut med att man FÅR voddler om man skaffar BBB, inte att man ska behöva stå i någon jäkla kö.

Det här är ju riktigt dåligt.

Kan någon som försökt skaffa voddlerkonto på sistone bekräfta?
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Re: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB EmptySun Nov 08, 2009 9:45 pm

Verkar sant.

Har ju Voddler, men jag gick ändå in på bbb's hemsida och försökte anmäla mig.
Fick då upp meddelande om att det inte gick idag, men imorgon (samma som du hade klippt in).

Jag antar att detta är pga att alla får ett konto, men voddler vill säkert inte ha 500 000 användare direkt
då det troligen kommer sänka prestandan, utan istället ger de bbb kanske 100 konton per dag att ge bort?
Så hade jag nog gjort om jag varit "voddler".

Men visst, lite ruttet är det väl att göra reklam för att du får voddler som bbb-kund och sedan måste
man ändå vara "första till kvarn" per dag om man vill ha ett. Men vad skulle de skriva?
"Bli kund hos oss så har du chans! om du är snabb att få testa voddler innan alla andra"

Hehe..
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Re: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB EmptySun Nov 08, 2009 9:54 pm

Jerry wrote:
Men visst, lite ruttet är det väl att göra reklam för att du får voddler som bbb-kund och sedan måste
man ändå vara "första till kvarn" per dag om man vill ha ett. Men vad skulle de skriva?
"Bli kund hos oss så har du chans! om du är snabb att få testa voddler innan alla andra"

Hehe..

Lite ruttet? Marknadsföring at its finest...

De skulle förstås skriva att man kan få en av 100 invites som lottas ut varje dag, om det nu är så.

Marknadsdomstolen skulle säkert ge dem en uppsträckning, och det kanske de har räknat med, men ändå tyckt att det är så bra reklam att det är värt det.
Back to top Go down
tomasn

tomasn


Posts : 22
Points : 30
Reputation : 2
Join date : 2009-10-24

Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Re: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB EmptySun Nov 08, 2009 10:32 pm

Som jag skrivit i en annan tråd här verkar kundrelationer inte vara Voddlers styrka. Det hela är verkligen otroligt klantigt skött och med otroligt dålig information kring vad som gäller. Det började ju egentligen redan från början den 1:a juli då man kunde anmäla intresse på Voddlers hemsida både som BBB-kund och som "övrig". Ytterst lite info skickades sedan utan om hur länge man skulle kunna tänkas behöva stå i kö. För egen del är jag BBB-kund och anmälde mig första dagen och fick konto redan i början av augusti så jag är nöjd, men finns nog många "övriga" som anmälde sig tidigt men inte fått något konto ännu.

Sedan har de nu gått ut och slagit på trumman i media och sagt att Voddler erbjuds till ALLA BBB:s 500.000 kunder. BBB har ju slagit upp detta stort över hela sin förstasida också. Nu visar det sig alltså att det bara är några per dag som får chansen. (Givetvis rätt i principet eftersom systemet hade blivit totalt överlastat annars, men då är det ju bara att informera om att det är så det förhåller sig också)

Systemet med att ett visst antal konton delas ut per dag verkar extremt skumt. Det borde väl i alla fall räcka med att ställa sig i "kö" en gång och sedan få konto när det är "ens tur". Nu verkar det alltså som om kön börjar om varje dag och har man t.ex. sådana vanor att man inte kommer åt Internet förrän på kvällen kommer man nog aldrig att få chansen.
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Re: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB EmptyMon Nov 09, 2009 8:30 pm

Jag är en av dom som aldrig haft BBB och kört Voddler sen augusti. =) Finns det något intressant så ser jag till att skaffa det Wink
Back to top Go down
Sponsored content





Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty
PostSubject: Re: Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB   Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB Empty

Back to top Go down
 
Man får inte ALLS Voddler om man skaffar BBB
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» FAQ samt kända problem
» startar inte
» Bilden helt konstig!
» Suck, voddler fungerar inte för mig!! Problem med firewall, skulle någon kunna hjälpa mig att lösa det?
» Hittar inte mappen?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: