FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Kommer det en klient för Linux?

Go down 
5 posters
AuthorMessage
ehagfalk




Posts : 7
Points : 11
Reputation : 0
Join date : 2009-10-25

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? EmptySun Oct 25, 2009 11:18 am

Jag läste någonstans för ganska länge sen att det skulle komma en klient för Linux men nu har jag inte hört någonting om det på länge.
Kommer det komma en klient för Linux och i så fall när?
Back to top Go down
http://teknikforalla.net
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Re: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? EmptySun Oct 25, 2009 2:19 pm

Voddler själva säger bara att det är "på gång", men när det blir vete fåglarna.

Spelaren är ju i grunden XBMC, och eftersom de inte släpper källkoden (vilket de måste göra) så går det inte att säga hur mycket som måste fixas för att den ska gå att köra under linux. XBMC i sin originalform snurrar ju fint på linux.

Personligen tror jag att problemet snarare är VNetManager.exe, som är deras hemmasnickrade nätverkstjänst, delen som hämtar video/audio från nätet och skickar till spelaren. Den verkar vara skriver för Windows från början, så det kan nog vara lite meckigt att porta.

Men allt det här är ju bara spekulationer. Och något definitivt svar från Voddler själva lär du inte få just nu.
Back to top Go down
coine




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Angående linux klient   Kommer det en klient för Linux? EmptyWed Oct 28, 2009 8:41 pm

Såg en gammal artikel från augusti på följande adress: http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=184:exklusivt-voddler-och-tekniken&catid=49:voddler-allmaent&Itemid=2

Där skriver dom bl.a. "Voddler Player är idag släppt för Windows men en version för Mac är nästan klar. En av utvecklarna som jag träffar berättar att Linux-versionen har varit klar länge men att man inte har släppt den ännu då den skall användas i deras egen box och att dom därför hela tiden gör ändringar i den. Det troliga är att Mac- och Linux-versionerna släpps samtidigt."
Back to top Go down
zidz




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-11-14

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Re: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? EmptySat Nov 14, 2009 5:02 pm

Jag hoppas verkligen att Voddler släpper en Linux klient snart, denna tjänst är ett väldigt bra initiativ som jag kommer använda väldigt mycket den dagen det släpps till Linux.

Jag har provat att köra Voddler i Wine men detta har inte fungerat, installationen går som den skall men när man startar Voddler-klienten så kommer man inte längre än fullscreen-logotypen, sen bokstavligen dör klienten.
Har för närvarande inte orkat gräva i vad som orsakar detta.

Men en native klient är att föredra, eftersom Voddler Teamet redan verkar ha en för eget bruk.

Jag kör Nvidia på samtliga mina burkar vilket jag förstod vad hårdvaru-kravet på Linux plattformen.
Snälla Voddler teamet, släpp en Beta i alla fall. Bevisa att ni vill nå ut till så många som möjligt.

//Christoffer
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Re: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? EmptySat Nov 14, 2009 5:59 pm

zidz wrote:
Jag har provat att köra Voddler i Wine men detta har inte fungerat

Det går att få igång Voddler med Wine:

http://freevoddler.forumsr.net/voddler-f1/faq-samt-kanda-problem-t2.htm?#voddlerwine
Back to top Go down
Bejje




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-11-30

Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Re: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? EmptyMon Nov 30, 2009 2:13 pm

Längtar själv riktigt mycket på att det ska komma en linuxklient, men och andra sidan så köper jag gärna en "Voddlerbox" när dom kommer så länge de inte är för dyra. Om någon hör nåt mer gällande linuxklient så meddela det gärna här.
Back to top Go down
Sponsored content





Kommer det en klient för Linux? Empty
PostSubject: Re: Kommer det en klient för Linux?   Kommer det en klient för Linux? Empty

Back to top Go down
 
Kommer det en klient för Linux?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Voddler för oss som inte har 200 poäng i Systemvetenskap
» Ny klient 30 nov - Here we go!
» Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!
» Ny klient - 17 december
» Ny klient 2010-04-15

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: