FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Problem med film via webben?

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Problem med film via webben? Empty
PostSubject: Problem med film via webben?   Problem med film via webben? EmptyMon Mar 08, 2010 4:28 pm

Dags för oss att sätta på tänkarmössan igen och fundera.

Jag lyckas inte få igång några filmer via webben. Står bara att den letar efter VoddlerNetwork.
Men kör jag klienten så är det inga problem alls.
Provade även att köra via webben på jobbet och det var inga problem, så det är något lokalt.

Någon mer som fått samma problem? Jag har provat att stänga av brandväggen och mitt antivirus.
Men på jobbet kör jag med brandväggen på och samma version av antivirus.
Enda skillnaden är att hemma är det Windows xp och på jobbet Windows 7.

Här även testat det hemma på min bärbara som har Windows 7, men med samma Antivirus som
på min stationära och där fungerar det.

Frågan är om det är windows xp som bråkar. Några idéer?
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Problem med film via webben? Empty
PostSubject: Re: Problem med film via webben?   Problem med film via webben? EmptyMon Mar 08, 2010 8:56 pm

... och vad gör Voddler när du kan se film med klienten men inte via webben - jo de tar ned klienten!!!

Själv har jag nåt som ser ut som buffringsproblem, bilden blir hackig/ryckig och jag har svårt att få fason på musstyrningen, har fått stoppa filmen med aktivitetshanteraren ett par gånger (reklam och trailers går smidigt). Kanske nya Voddler kräver mer bandbredd? (Jag har mailat support@voddler.com)
Back to top Go down
Vintervilan




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2010-03-10

Problem med film via webben? Empty
PostSubject: Re: Problem med film via webben?   Problem med film via webben? EmptyWed Mar 10, 2010 12:24 pm

Jag har samma problem. Efter att Voddler blivit webbanpassad, så har det börjat hacka något fruktansvärt. Det känns som om det skickas ut 5-10 FPS eller liknande. Det känns ju som om Voddler skjuter sig själva i foten just nu. Voddler är inte alls vad som hade sagts tyvärr.

Någon som vet vad det kan tänkas vara för fel?
Back to top Go down
doncopal




Posts : 8
Points : 10
Reputation : 0
Join date : 2009-11-23

Problem med film via webben? Empty
PostSubject: Re: Problem med film via webben?   Problem med film via webben? EmptyWed Mar 10, 2010 1:12 pm

Vintervilan: Det är inte så att det bara hackar när du kör i fullskärm? Testa att göra fönstret så litet som möjligt och se om det flyter på bättre då. Detta funkar för mig och jag antar att det är min dator som inte pallar att skala upp flash effektivt.

Edit: Funkar bättre med Air 2-betan, men fortfarande inte bra.
Back to top Go down
Sponsored content





Problem med film via webben? Empty
PostSubject: Re: Problem med film via webben?   Problem med film via webben? Empty

Back to top Go down
 
Problem med film via webben?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ett par tips för dom som har problem med att spela upp filmer (buffering eller ingen film efter reklam)
» Problem med brandvägg
» Får inte igång Voddler MS default OpenGL drivers detected. Please get OpenGL drivers fron your video card vendor
» OpenGL-problem
» Bilden blir grön vid uppspelning av film, vad gör jag?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: