FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Behöver man en ny invite?

Go down 
5 posters
AuthorMessage
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptySat Mar 06, 2010 8:08 am

Från voddlers senaste nyhetsbrev:

"To enable a controlled move to the new website we will limit the number of users in the beginning. This will be done using an invitation system. So keep an extra eye on you inbox next week!"

Så nu ska man vänta på en invite igen. Det var ju fint. Och i sann voddler-anda så lämnar de inte minsta garantier om hur lång tid det kan ta.

Nåja, jag har lämnat skutan för länge sedan och avinstallerat det här. Tror inte att jag någonsin kommer att titta på en film i voddler igen.
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptySat Mar 06, 2010 9:15 am

Ja, man börjar bli litet trött på det där med ett steg fram och två tillbaka. Än så länge är jag med på tåget, om jag får någon invite, förståss.... Wink
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptySat Mar 06, 2010 4:00 pm

Enligt deras förra mail verkar det som de kommer bjuda in en mindre skara folk först.
Kan dock meddela att jag precis fick min invite till det nya så om jag inte haft en jävla tur är det nog rätt
många som kommer in rätt fort. Jag brukar inte ha sådan tur så. Rolling Eyes

Voddler Version 2, now we go FLASH GORDON on you!
När man får sin invite skall man logga in på deras hemsida med sitt gamla konto. Sedan måste man skapa sig ett användarnamn,
något som är "nytt" för Voddler. Detta kan inte ändras senare, utan bör funderas ett tag på.
Sedan skickas man vidare för att ladda hem den nya klienten.

Väl installerad verkar det som man nu kan kolla på film genom hemsidan eller genom klienten som nu bygger helt på Adobe Air.
Med andra ord antar jag att allt tjöt om licenser kan stoppas i papperskorgen. Dock krävs alltid klienten. Försöker man starta
en film på hemsidan utan klienten installerad ombeds man ladda hem den först.

När det gäller själva klienten finns det en hel del Godis.
Klienten känns redigt mycket snabbare både att laddas och hantera.
Inga "du har brandvägg ect / kan inte hitta voddlernet ect" utan allt kom igång direkt.
Klient ligger även i vanligt windowsfönster så det är lätt att flytta till extern skärm ect. Görs genom att trycka på Esc i meny-läget och sedan flytta fönstret.
Nu finns musstöd, men så klart även tangentbord.
Sökbarhet på filmer! (dock bara på hemsidan, jag kan inte se varför det inte skulle komma i vanliga klient med, samma teknik)
Filmerna kommer igång smidigt och fort, inga problem.
Genom att dra ner musen i underkanten får man en meny med möjlighet att spola, pausa, volym, justera subs och lämna filmen.
Kan meddela att spolningen är underbar. Det gamla 0050 som skickade dig 50 minuter in i filmen är borta och istället fungerar det som
vilken mediaspelare som helst och laddningstiden mellan 0000 och slutet på filmen är sekunder. Provat att spola framåt och bakåt flera gånger nu
och har inte fått det att krasha.
Nu kan man högst upp i klienten se hur mycket material det finns. xxx antal filmer, xxx antal tv-server, xxx, antal dokumentärer ect.

Jag har dock några frågetecken som jag har mailat voddler om och hoppas på svar.
1. Jag ser ingen möjlighet att justera bildposition eller om ljudet skall vara analogt eller digitalt som man kunde göra innan. Är detta borttaget
och vad skickas det ut för ljud nu? är det 2 kanal stereo eller 5.1 digitalt? Personligen hoppas jag på digitalt då jag vill dra ljudet genom
min reciver och köra ut i 6.1. Går förvisso att göra med 2 kanal stereo med genom att man emulerar via Pro logic IIx, men digitalt vore bättre.
2. I infon för varje film finns ju en logo för HD720P, innebär detta att alla filmerna är i 720P kvalite?

Vi får väl se om de svarar.

Men betyg på klienten?

Jag gillar det jag ser, jag gillar förbättringarna och det nya.
Klienten får 8 av 10 Soffiproppar.
Om bara ljudet är digitalt eller om jag missat en meny för det så höjer jag betyget till 9 av 10.

Vill dock se mer material. Enligt Voddler själva är deras mål att ha högst 10% betal-material och 90% gratis samt vara världens
största dist. av film. Siffror jag faktiskt kan tycka är helt okej. Dock får de kolla över sin prisbild på en hel del filmer.

Ps. Vad ni än gör! Pausa aldrig en film! tongue Vet inte om ni får samma resultat som jag, men då kommer kåte Ronald MCD på besök i rutan scratch
Verkar även ligga en bugg här. Om man pausar och sedan spolar när pausbilden är aktiv så kan den fastna och då behöver man starta om filmen.


Last edited by Jerry on Mon Mar 08, 2010 6:56 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Forslund




Posts : 12
Points : 13
Reputation : 1
Join date : 2009-11-01

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptySat Mar 06, 2010 7:18 pm

Har även jag fått en invite och testat lite snabbt och allt ser bra ut o funkar som det ska.. Det jag saknar är en funktion att ändra aspect ratio som jag inte har hittat iaf, sen enligt voddlers hemsida ska man kunna ändra till List view men inte heller nåt jag hittar men de kanske inte kommer förrän senare ?
Back to top Go down
sebbe




Posts : 2
Points : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-03-08

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: hmm   Behöver man en ny invite? EmptyMon Mar 08, 2010 5:26 pm

Neutral jag har aldrig fått ett mejl ifrån voddler så varför skulle jag få ett mejl med en ny inbjudan nu ?? och vad har dom för mejl man kan snacka med dom på ? :O
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptyMon Mar 08, 2010 6:15 pm

De har en mail för tekniska frågor.
Tror det var support@voddler.com eller support@voddler.se
Kolla på deras hemsida så hittar du den under support eller kontakt.
Tror de kan svara på dina frågor där.
Back to top Go down
sebbe




Posts : 2
Points : 2
Reputation : 0
Join date : 2010-03-08

Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? EmptyMon Mar 08, 2010 6:19 pm

tack Razz !!
Back to top Go down
Sponsored content





Behöver man en ny invite? Empty
PostSubject: Re: Behöver man en ny invite?   Behöver man en ny invite? Empty

Back to top Go down
 
Behöver man en ny invite?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Varför behöver jag voddler när http://hdmt.net/ finns?
» voddler mot spotify invite
» Hur fick ni ert voddler konto/invite?
» Byta en vodler invite mot google wave/spotify
» Läs om Voddler och skaffa dig gratis invite till voddler

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: