FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?

Go down 
4 posters
AuthorMessage
hesselsjo




Posts : 1
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-12-11

"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty
PostSubject: "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?   "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? EmptyFri Dec 11, 2009 1:17 am

Jag får inte Voddler att starta på min dator. När jag högerklickar på VoddlerNet-ikonen och väljer test får jag antingen två röda lampor och felmeddelandet om att min dator inte möter de rekommenderade specifikationerna (mina dator-specifikationer möter dessa mycket väl), eller så får jag inget fel-meddelande över huvud taget och den bara står och testar i all evighet (detta är vanligast).

När jag sedan försöker öppna programmet kommer Voddler-loggan upp i nån sekund sedan står det "Please wait while controlling connection to Voddler" och sen händer det inget mer. Jag har låtit den stå så i över 10 minuter och inget händer.

Jag har tillåtit UPnP och kryssat i "Port Scan Detection" i inställningarna för mitt bredbandsmodem (jag har comhem med ett Cisco EPC2425-modem, jag har ingen router), jag har stängt av min brandvägg och inaktiverat windows-brandväggen, avinstallerat mitt anit-virus program och startat om datorn säkert 10 gånger. Fortfarande står bara Voddler och tuggar på "Please wait while controlling connection to Voddler".

Hur kan detta problemet lösas?

TACKAR ÖDMJUKAST FÖR EVENTUELL HJÄLP! =D
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty
PostSubject: Re: "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?   "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? EmptyFri Dec 11, 2009 6:54 am

Hittar inte tråden just nu, men det finns en tråd här på forumet med exakt samma problem.
Det var en konfigurering av brandväggen som behövdes tror jag. Kolla runt lite, jag tror att
du skall leta efter poster gjorda av "kablage".
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty
PostSubject: Re: "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?   "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? EmptySat Dec 12, 2009 2:11 pm

Hej där! Jag tror Jerry är ute efter tråden om den förra klienten: Ny klient 20 nov - nygamla problem. Där finns det inlägg av kablage och en del om Cisco-routers i ComHem-miljö - budskapet var väl att Cisco säljs mest till företag och de har ett önskemål om att styra utgående trafik som hemanvändaren inte har. Jag försökte sammanfatta detta i routertråden, men för mig blir det litet papegoj-liknande kunskaper, så kolla gärna originaltexten! Lycka till!
Back to top Go down
majomannen




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-12-13

"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty
PostSubject: Re: "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?   "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? EmptySun Dec 13, 2009 10:55 am

hesselsjo wrote:
Jag får inte Voddler att starta på min dator. När jag högerklickar på VoddlerNet-ikonen och väljer test får jag antingen två röda lampor och felmeddelandet om att min dator inte möter de rekommenderade specifikationerna (mina dator-specifikationer möter dessa mycket väl), eller så får jag inget fel-meddelande över huvud taget och den bara står och testar i all evighet (detta är vanligast).

När jag sedan försöker öppna programmet kommer Voddler-loggan upp i nån sekund sedan står det "Please wait while controlling connection to Voddler" och sen händer det inget mer. Jag har låtit den stå så i över 10 minuter och inget händer.

Jag har tillåtit UPnP och kryssat i "Port Scan Detection" i inställningarna för mitt bredbandsmodem (jag har comhem med ett Cisco EPC2425-modem, jag har ingen router), jag har stängt av min brandvägg och inaktiverat windows-brandväggen, avinstallerat mitt anit-virus program och startat om datorn säkert 10 gånger. Fortfarande står bara Voddler och tuggar på "Please wait while controlling connection to Voddler".

Hur kan detta problemet lösas?

TACKAR ÖDMJUKAST FÖR EVENTUELL HJÄLP! =D

Jag har nästan exakt samma problem! Därimot har jag låtit Voddler stå på över natten (ca 8h) men den kommer inte ur "Please wait while controlling connection to Voddler". Vad ska man göra vore väldigt bra om någon förklarade det.
Back to top Go down
Sponsored content





"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty
PostSubject: Re: "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?   "Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!? Empty

Back to top Go down
 
"Please wait while controlling connection to Voddler" försvinner aldrig!?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» "Please wait while controlling connection to Voddler" är ett evigt problem??
» Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)
» Alla filmer under "newly added" funkar?
» "Det går inte att hitta procedurstartadressen GetSystemTimes i DLL-filen KERNEL32.dll"
» Byta namn på tråden Mycket möjligt en lösning på "utebliven film efter reklam" ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: