FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Vad tycker ni om Voddler?

Go down 
+4
duckland
Arne Linder
Dragoz
Kramash
8 posters
AuthorMessage
Kramash




Posts : 24
Points : 42
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyWed Nov 04, 2009 9:45 pm

Vad är ert betyg av Voddler hittills?
Jag tycker att på senare tiden har det blivit sjukt stabilt.
Utbudet är dock ganska tunt samt ett fåtal buggar kvar.
För mig får Voddler ett totalbetyg 7/10, fixar man buggar och ökar utbudet är det verkligen en 10:a!
Back to top Go down
Dragoz

Dragoz


Posts : 16
Points : 18
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyThu Nov 05, 2009 8:26 pm

Älskar iden +++++
Väldigt tacksam att jag får vara med å prova. +++++
Minus för att det är stabilt som endast prototyper borde få vara. ----- (på senare har det funkat bra mycket bättre är sant)
Varit dåligt med nya filmer --

Allmänt ger jag voddler 3 bananer men anser att de har potential för 5 bananer.

Mina två cent om nån bryr sig =)
Back to top Go down
http://www.oldarchive.net
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyFri Nov 06, 2009 10:42 pm

Visst är det bra i grunden! När man hittat sin film så tuffar det på fint, och det är hel-schysst att reklamen bara ligger före filmen som på bio. Sen är det lätt att gnälla för rätt eller fel så lanseras detta som filmens motsvarighet till Spotify och vi är inte där ännu. Det som driver mig är att jag tror att vi inom en rimlig framtid med några enkla knapptryck väljer ur en filmkatalog i storleksordningen IMDB och allt bara fungerar. Upp till bevis!
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyFri Nov 06, 2009 11:46 pm

3 av 10 får Voddler av mig än så länge. De har potentialen för en 11 av 10 Wink men det händer inte så mycket.

+2 när de börjar lyssna på oss och ändrar så som vi vill ha det
+2 när programmet är helt stabilt och tekniken fungerar som den ska
+3 när filmutbudet är något att hänga i julgranen.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptySat Nov 07, 2009 3:02 pm

Efter att fått i ordning på problemet med att filmen aldrig visas
måste jag faktiskt säga att Voddler stigit i gradera. För mig räcker
det om de släpper på mer filmer och tv-serier så är jag supernöjd.

(så länge det fungerar naturligtvis) affraid
Back to top Go down
tomasn

tomasn


Posts : 22
Points : 30
Reputation : 2
Join date : 2009-10-24

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptySun Nov 08, 2009 4:32 pm

Produkten Voddler ger jag betyget 6 av 10. Företaget Voddler ger jag däremot bara betyget 2 av 10. Själva uppspelningen och kvaliteten på filmerna tycker jag är bra (de gånger det fungerar). Företaget Voddler verkar däremot ha väldigt dåligt koll på hur kundkontakter bör skötas och hur information skall ge o.s.v. vilket leder till stor frustruation hos användarna och att man får känslan av att ingenting händer.

Nu har t.ex. forumet varit "temporarily down" i över en vecka igen. Så otroligt dåligt att inte informera om vad som pågår där.

Voddler som produkt har potential att få 10 av 10 men då krävs ett enormt mycket större filmutbud samt TV-serier. Dessutom finns ju många förbättringar att göra på klienten. Sökning är ju givetvis en självklarhet men också saker som att "andra personer som sett denna film har också sett dessa filmer", "filmer som flest sett senaste veckan/månaden/året", "koppling till IMDB" o.s.v.
Back to top Go down
hero

hero


Posts : 10
Points : 10
Reputation : 0
Join date : 2009-10-25

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptySat Nov 14, 2009 10:09 am

tomasn wrote:
Produkten Voddler ger jag betyget 6 av 10. Företaget Voddler ger jag däremot bara betyget 2 av 10. Själva uppspelningen och kvaliteten på filmerna tycker jag är bra (de gånger det fungerar). Företaget Voddler verkar däremot ha väldigt dåligt koll på hur kundkontakter bör skötas och hur information skall ge o.s.v. vilket leder till stor frustruation hos användarna och att man får känslan av att ingenting händer.

Nu har t.ex. forumet varit "temporarily down" i över en vecka igen. Så otroligt dåligt att inte informera om vad som pågår där.

Voddler som produkt har potential att få 10 av 10 men då krävs ett enormt mycket större filmutbud samt TV-serier. Dessutom finns ju många förbättringar att göra på klienten. Sökning är ju givetvis en självklarhet men också saker som att "andra personer som sett denna film har också sett dessa filmer", "filmer som flest sett senaste veckan/månaden/året", "koppling till IMDB" o.s.v.

+1
Back to top Go down
Kramash




Posts : 24
Points : 42
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyFri Jan 08, 2010 9:48 pm

Tänkte väl få liv i denna tråd igen. Nu har det väl gått cirka två månader sedan ett par stycken satte betyg på Voddler. Hur är det nu för er?

Själv ger jag dem 8/10 nu, filmer efter filmer läggs till. Skulle dock kunna vara bättre upplysningar över vilka filmer som har lagts till samt den eviga klagan över serierna.
Annars funkar det great.
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyFri Jan 08, 2010 10:52 pm

De här förväntningarna har jag på Voddler:

Fler filmer ur det traditionella hyrsortimentet än min ICA-affär, och de borde vara billigare också. Det traditionella hyrsortimentet = mest filmer som gick på bio för cirka ett halvår sedan.

Ruggigt bra täckning bland filmer du måste ha sett men kanske missade. Pulp fiction, Gudfadern, LA Confidential, Oh Brother where art thou, I hetaste laget…

Riktigt mycket som är “gratis”= reklamfinansierat, och bland dem ska det finnas attraktiva filmer (bra och kända). Nu finns det några russin och sen är det litet som när man sitter och väljer i TV-tablån, man kan säkert hitta filmer som är bra bland titlarna man inte känner igen. Jag vill hitta betydligt fler titlar som får mig att tänka ”Wow, den har jag verkligen velat se”.

Mjukvara som fungerar pålitligt hos varenda en som har en utrustning och uppkoppling som motsvarar kravspecifikationen. Möjligen kan man få göra enkla inställningar i ett bra gränssnitt i själva programmet, normalanvändaren ska slippa ändra scripts och sånt som han/hon tycker liknar programmering. Även om det har stabiliserat sig för mig efter den vecka jag var utestängd vid senaste uppdateringen så tror jag - när jag sett diskussionen hos oss och på Voddlers GetSatisfaction-forum - att det fortfarande är många som har tekniska problem.

Bra sökmöjligheter. Du ska inte behöva leta igenom ett knippe av Genres för att få veta om en viss film finns på Voddler eller inte. Det finns också önskemål att kunna filtrera så att man tex bara söker bland gratisfilmerna.

Absolut, det går riktigt bra att titta på de filmer som finns, men det är en bra bit kvar till full poäng. Och ärligt talat vet jag inte hur många av de här sakerna som egentligen finns med i Voddlers affärsplan.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptySun Jan 10, 2010 10:45 am

Håller med.

Det jag vill se just nu är en gigantisk utökning av sortimentet, skulle det under en natt komma in 4000 nya filmer vore jag riktigt glad.
Sedan är ju en sök/filter funktion ett måste när man har ett sortiment på över 5000 filmer.
Något jag stör mig på är även att en film kan ha genre action/drama/scifi/äventyr/thriller och då kommer den filmen att finnas 5 gånger om
när man går igenom listorna efter någon ny film. Detta gör att listerna blir flera gånger större än de eg. är.
Jag är medveten om att en film faktiskt kan vara både action och komedi en så kallad action-komedi, men de borde ändå
klassas som 1 sort och bara finnas under den genre för att underlätta.
Back to top Go down
Kryck




Posts : 2
Points : 4
Reputation : 0
Join date : 2010-02-01

Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? EmptyFri Feb 19, 2010 8:51 pm

Riktigt piss kort sagt. Avinstallerar NU.
Back to top Go down
Sponsored content





Vad tycker ni om Voddler? Empty
PostSubject: Re: Vad tycker ni om Voddler?   Vad tycker ni om Voddler? Empty

Back to top Go down
 
Vad tycker ni om Voddler?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Vad tycker ni?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: