FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Voddler alpha klient för Mac

Go down 
+3
selektha
garton
Aurora
7 posters
AuthorMessage
Aurora




Posts : 8
Points : 12
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptyFri Oct 30, 2009 11:02 am

Nu finns det en alpha klient för mac användare
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptyFri Oct 30, 2009 11:16 am

Back to top Go down
selektha




Posts : 5
Points : 5
Reputation : 0
Join date : 2009-10-30

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptyFri Oct 30, 2009 6:38 pm

Har provat den nu och första gången jag försökte skapa min profil så stendog klienten så jag fick starta om mitt OsX på det elaka viset(5sec på power) men efter omstart så funkade allt.

Nu e bara frågan hur fan jag pausar vnet servisen i OSX så jag inte behöver ha den igång tex om jag besöker syrran med min Mac Book....
Back to top Go down
Ola




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-10-30

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Unable to verify client?   Voddler alpha klient för Mac EmptyFri Oct 30, 2009 8:36 pm

Någon som kan logga in med sin klient? Jag har provat ett antal gånger i Windows (när jag orkat boota om) och nu i Mac-klienten. Antingen har jag fått som svar "felaktigt användarnamn/lösenord" trots att jag kunnat logga in på hemsidan eller nu sist "unable to verify your client".
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptyFri Oct 30, 2009 9:45 pm

Ola wrote:
Någon som kan logga in med sin klient? Jag har provat ett antal gånger i Windows (när jag orkat boota om) och nu i Mac-klienten. Antingen har jag fått som svar "felaktigt användarnamn/lösenord" trots att jag kunnat logga in på hemsidan eller nu sist "unable to verify your client".

har du läst och följt texten som flyter förbi i ovankant av Voddler som säger åt dig att uppdatera din profil på hemsida? Wink
Back to top Go down
Ola




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-10-30

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptySat Oct 31, 2009 8:09 am

För mig flyter det inte förbi någon sådan text, här står det bara att filmer att stanna...
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptySat Oct 31, 2009 9:24 am

Ola wrote:
För mig flyter det inte förbi någon sådan text, här står det bara att filmer att stanna...

Jag tror att du måste gå in på voddler.com och byta ut ditt lösenord och uppdatera dina uppgifter en gång för att det ska funka.
Back to top Go down
tonyett

tonyett


Posts : 7
Points : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28
Location : v-ås

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptySat Oct 31, 2009 9:58 am

Som motpol får jag väl inflika att allt funkat klockrent för mej.
Installationen - jag skapade exakt samma profil som jag gjorde med windowsbetan.
Har INTE editerat mina uppgifter efter installationen.
Har kollat på tre filmer, totalt en kort "buffering", men jag blev inte utslängd, utan filmen fortsatte sen som den skulle. T.o.m. paus en halvtimme (mellanslag) sen mellanslag igen efter middan - den gick igång som den skulle.
Inte mycket till hjälp, men ändå. Ha hoppet uppe Very Happy
MacBook Pro - Snow Leopard
Back to top Go down
Ola




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-10-30

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptySat Oct 31, 2009 2:10 pm

Ok, nu när jag kompletterade mina användaruppgifter och startade om klienten verkar det ha fungerat bättre. Så, nu ska vi se om det går att se på film också Smile
Back to top Go down
dreampilot




Posts : 9
Points : 11
Reputation : 0
Join date : 2009-11-14

Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac EmptySat Nov 14, 2009 8:27 am

Det har strulat rejält för mig vad gäller VNET (voddlers nätverksprogram som ligger och kör dolt i bakgrunden)

Nu kör jag OSX 10.5.8 (senaste Leopard) och ej SnowLeopard då en del andra program inte stöds i det.


De skapade till sist VoddlerTray nu med senaste versionen men det funkade inte att stänga av fildelningen hur jag än försökte. Till sist fick jag hjälp på voddlers blogg. Så om andra har samma problem använd detta.
Quote :
I also had problems with quitting vnet with the new VoddlerTray. After some investigation I found that the script /Library/StopVoddlerService.sh was not executable. To fix this, execute the following in the Terminal:

sudo chmod +x /Library/StopVoddlerService.sh

Nu kan jag stänga av VNET sharing iaf men aldrig avsluta själva VNET så vem vet vad för information den ligger och delar ut. Men det är väl så de vill ha det. Onödigt med ett 3:e program för att stänga av deras 2:a program tyckte jag. Varken användarvänligt eller effektivt.

Nu kan jag i alla fall äntligen kontrollera VNET's fildelning vilket jag måste kunna på min burk. Däremot upplever jag samma problem som rapporterats tidigare. Att filmer helt sonika stannar och man sparkas ur efter ett par minuter. Efter runt 25 försök har jag lyckats se 2 filmer rakt igenom som inte var mina första val. Får se när detta är löst.
Back to top Go down
Sponsored content





Voddler alpha klient för Mac Empty
PostSubject: Re: Voddler alpha klient för Mac   Voddler alpha klient för Mac Empty

Back to top Go down
 
Voddler alpha klient för Mac
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ny klient 30 nov - Here we go!
» Ny klient - 17 december
» Ny klient 2010-04-15
» Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!
» Kommer det en klient för Linux?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: